Inczeffy Patika

és magán szakorvosi rendelő

2131 Göd, Pesti út 86.

Telefon: +36 27 336 150
E-mail: kalabe@inczeffypatika.hu
Nyitva tartás:
Hétfő - Péntek: 7:30 - 19:00
Szombat: 7:30 - 13:00

A szemüveg öltöztet! Viseld ékszerként! - Okos és szexi külső

Érdekességek2021. október 05.

Képforrás: Canva Pro adatbázis.Gyermekként gyakran félünk szemüvegessé válni, egyesek, pedig olyan kicsi kortól hordják, hogy egészen megszokják, és ruhátlanul érzik magukat nélküle. A szemüveg sokáig negatívumot jelentett, mára azonban csodásan nézhetünk ki benne. Milyen a jó szemüveg, Mitől leszel benne szexi és vonzó?  

Az igazán jó szemüveg személyre szabott, neked áll jól egyenesen. Szinte minden modell, egy-egy arcformához lett szánva. Ezer és egy féle kapható, és ha nap mint nap hordod, mert rászorulsz akkor bizony nem árt a legjobbat venned belőle. Ez persze nem feltétlenül jelenti, hogy drágát kell választanod, de érdemes az elérhető árkategóriában a legszebbre szavaznod.

Mitől leszel szép, mi kell a jó szemüveghez?
1. Mindenképpen fontos, hogy a szemüvegkeret harmonizáljon arcformádhoz. A kerek szódástalp szemüvegek ma már szinte senkinek sem állnak jól, ha nagyon szögletes az arcod, akkor ovális, íves formával, ha inkább kerek, akkor egy keskenyebb, szögletesebb verzióval formálhatod arcodat.

2. A forma mellett nem mindegy, mennyire illik rád a modell. Ha nagyon széles a szemüveg a te arcodhoz, vagy fordítva, keskeny a te szélesebb homlokcsontodhoz, akkor nem érdemes azt a modellt választanod.

3. Nem mindegy, alul, vagy felül, vagy milyen módon keretes. A keret ugyanis alul lehet drótos, ez főleg a rövidebb, kerekebb, vagy kis háromszög arcformájú személyeknek áll jól, mert lefelé enged a térben, vagyis optikailag megnyújt ez a szemüveg. Ha nagyon hosszú arcod van, akkor érdemesebb alul keretes modellt választanod, de nem teljesen kereket mert az túl feltűnő.

4. A keret vastagsága sem mindegy, ma már sokszor a keret felül vastagabb, gusztusosan simul az arcra. De lehet egy modell akármilyen kényelmes, ha túl széles, vagy ha túl keskeny, és ezért túlságosan egybeolvad az arcoddal, akkor lehet, nem érdemes választanod.


5. A keret színe nagyon fontos. Mindenképp meg kell nézned, milyen díszítő elemek vannak rajta, és összhatásában mely szín dominál benne. Olyan színt érdemes választanod, amit gyakran hordasz, ruházatban, vagy sminkben, és még inkább olyat, amely a hajszínedhez is passzol. Ez alól kivétel, hogy szőke hajjal, egy fekete keret nagyon szép lehet, de pl. egy ezüstös keret, vakító szőke hajjal már nehezebben passzol össze, modellfüggő, míg egy arany, aranyozott keret nagyon is illik hozzá. A díszítő elemeket külön is szemléld meg, nem utolsó sorban berakásokat, amely elvesztését, hogy tartósan viselhesd a szemüveget, nem árt megakadályozni, és tudnod kell ezeket baj esetén pótolni.

Képforrás: Canva Pro adatbázis.

6. A szemüvegednek az üvege is lehet színes, ezt sem árt megtekinteni. Mert vannak olyan helyzetek, amikor egy színes üveg, egy bizonyos ruhával harmonizál, de sok esetben pedig, nem való az adott árnyalatot hordani, ezért e téren egy komolyabb döntést kell hoznod.

7. Végül, de nem utolsó sorban, a szemüveged egyedi kell legyen. Bármely modellt is választod, lehet, a fülednél meg kell rövidíteni a szemüveg drótját, lehet változtatni kell az orrnyeregtávolságon, vagy bármi egyében, esetleg a szárak dőlésszögén. Ezeket a beállításokat egy profi optikus percek alatt elvégzi. Várd meg, és kérd, ha úgy érzed még nem az igazi a darab, vagy esetleg kényelmetlen, kevésbé áll jól.

Ha most lettél nemrégiben szemüveges, érdemes figyelned idejekorán a vitaminpótlásra és megelőzésre, ha már régebb óta, akkor sem szabad elhanyagolnod e kérdéskört! Ha még bizonytalan vagy szemüveg választásában, érdemes arra gondolnod, hogy ez is egy ékszer, amelyet ha jól választasz meg, akár egy gyönyörű nyaklánc, hibátlanul fog téged ékesíteni!

Képforrás: Canva Pro adatbázis.

forrás: Harmonet.hu
hírek, aktualitások

Laktulóz kilégzési teszttel igazolható a kontaminált vékonybél szindróma (SIBO)

2025. november 13.

A kontaminált vékonybél szindróma, vagyis a SIBO diagnosztizálásának egyik sarokpontja, hogy elkülöníthető legyen más betegségektől, elsősorban a hasonló tüneteket produkáló IBS-től, vagyis az irritábilis bél szindrómától. Ugyan mindkettő olyan funkcionális betegség, amely mögött nincs szervi eltérés, mégis fontos tudni, pontosan mi okozza a panaszokat.
– A SIBO diagnosztizálása az úgynevezett laktulóz kilégzési teszttel történik. Ez egy közel 3 órás vizsgálat, amelynél megfelelő előkészítés után éhgyomorra végez a páciens hidrogén kilégzési tesztet, majd egy laktulózzal elkevert pohár víz elfogyasztása után ezt 20 percenként megismétli. Ilyenkor azt elemezzük, milyen tüneteket produkál a páciens (főként hasfájásra, feszülésre, puffadásra számíthat) és mennyi idő alatt jut el az anyag a vastagbélbe. A vékonybélben kialakuló bakteriális túlnövekedést jelzi a kilélegzett levegőben körülbelül 90 percen belül megemelkedő hidrogéngáz-koncentráció.

A SIBO kezelése nem csak az antibiotikumot jelenti


A mikrobióta összetett rendszer, működése és felépítése elválaszthatatlan a bél ideg-hormon-és immunrendszerétől – hangsúlyozza dr. Pászthory Erzsébet, a Gasztroenterológiai Központ – Prima Medica belgyógyásza, gasztroenterológus. – Mindig figyelembe kell vennünk, hogy a bél-agy tengelyt érő stressz-hatások, étrend és életmód egyaránt befolyással vannak a bél állapotára, ezért a mikrobióta elváltozásainak kezelése sem épülhet csupán gyógyszerre.

Borozgatunk, iszogatunk?

2025. november 13.

Sorozatunkban kedves, mosolyogni való, humoros, netán túlzásokba eső régi reklámokból, szövegezésekből szemezgetünk.

A reklámok egyfajta korjelzők. Jellemzőek az adott korra, amikor azok készültek, mert a háttérben ott búvik egy adott szakma, hivatás általános története, fejlődésének pontjai. A reklámábrázolás fejlődése során nyomon követhetjük a betűvonás stílusjegyein, a nyomtatási technikák fejlődésén túl a szájhagyomány, a képi ábrázolás és az írásbeliség időbeli alakulását.

A szakemberek szerint a reklám csírái már az ókorban fellelhetők. Kialakulását és a reklámeszközök használatát jól végigkísérhetjük a gyógyszerészet fejlődésének mezsgyéjén. Szinte a gyógyszertárak létrejöttének pillanatától megfigyelhetőek azok a jelek, amelyekkel az orvosgyógyszerész, majd később az önállóvá vált patikus felhívta a betegek figyelmét a szolgáltatása iránt. A bútorzat, az edényzet, a csomagolóanyagok, az ajándék- és reklámtárgyak mind-mind az adott gyógyszertár ismertségét voltak hivatottak fokozni és terjeszteni. A gyógyszerészet – kialakulása és története során – élen járt a reklám fejlesztésében és a reklámeszközök kialakításában.

Régen is a különböző reklámok közül a termékreklám volt a legmarkánsabb. A termékreklám a kommunikáció része. Reményt ad és ígéretet tolmácsol, leginkább, hogy döntésre, vásárlásra ösztönözzön. Így volt ez régen is, és így van ez ma is.

Lelki egészség megőrzése könyvek segítségével

2025. november 12.

Szórakoztató olvasmányok, önismereti és pszichológiai könyvek, valamint klasszikus és szépirodalmi alkotások – ezeket olvassák leggyakrabban a Libri olvasói stresszes vagy nehéz élethelyzetekben. A könyvkereskedő az olvasás és a mentális egészség kapcsolatát vizsgáló, több mint 700 fős, nem reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a válaszadókat leginkább a saját nehézségeiktől való eltávolodás, a hétköznapokból való kizökkenés segíti a problémás élethelyzetekkel való megküzdésben.

Ma világszerte több mint 1 milliárd ember küzd valamiféle mentális betegséggel – vagyis a lelki problémák minden 8. ember életét megnehezítik. A Libri arra volt kíváncsi, hogy milyen szerepet játszanak az olvasók életében a könyvek – éppen ezért a könyvkereskedő egy a könyvek és a lelki egészség kapcsolatát vizsgáló online felmérést végzett, amelyet több mint 700-an töltöttek ki.  

A kutatásból kiderült: az olvasók csaknem 98 százaléka szerint a könyveknek szerepük van a lelki egészség megőrzésében, és mintegy 94 százalékuk szerint segítenek a nehéz, stresszes vagy kritikus élethelyzetek átvészelésében is. A kérdőív válaszai alapján úgy tűnik, a legtöbb olvasónak saját tapasztalata is van ezen a téren: 53 százalékuk gyakran, egyharmaduk (29,4%) mindig, majdnem 16 százalékuk pedig alkalmanként olvas, ha lelki nehézsége adódik.  

A felmérésben a Libri az olvasmányok típusára is rákérdezett: a nehéz, stresszes helyzetekben válaszadók háromnegyede (74,5%) kifejezetten könnyed, szórakoztató irodalmat keres, ugyanakkor több mint harmaduk (37,6%) önismereti, önsegítő vagy pszichológiai témájú könyvekhez is szívesen fordul, míg 34 százalékuk klasszikus vagy kortárs szépirodalmat olvas.