Inczeffy Patika

és magán szakorvosi rendelő

2131 Göd, Pesti út 86.

Telefon: +36 27 336 150
E-mail: kalabe@inczeffypatika.hu
Nyitva tartás:
Hétfő - Péntek: 7:30 - 19:00
Szombat: 7:30 - 13:00

A szemüveg öltöztet! Viseld ékszerként! - Okos és szexi külső

Érdekességek2021. október 05.

Képforrás: Canva Pro adatbázis.Gyermekként gyakran félünk szemüvegessé válni, egyesek, pedig olyan kicsi kortól hordják, hogy egészen megszokják, és ruhátlanul érzik magukat nélküle. A szemüveg sokáig negatívumot jelentett, mára azonban csodásan nézhetünk ki benne. Milyen a jó szemüveg, Mitől leszel benne szexi és vonzó?  

Az igazán jó szemüveg személyre szabott, neked áll jól egyenesen. Szinte minden modell, egy-egy arcformához lett szánva. Ezer és egy féle kapható, és ha nap mint nap hordod, mert rászorulsz akkor bizony nem árt a legjobbat venned belőle. Ez persze nem feltétlenül jelenti, hogy drágát kell választanod, de érdemes az elérhető árkategóriában a legszebbre szavaznod.

Mitől leszel szép, mi kell a jó szemüveghez?
1. Mindenképpen fontos, hogy a szemüvegkeret harmonizáljon arcformádhoz. A kerek szódástalp szemüvegek ma már szinte senkinek sem állnak jól, ha nagyon szögletes az arcod, akkor ovális, íves formával, ha inkább kerek, akkor egy keskenyebb, szögletesebb verzióval formálhatod arcodat.

2. A forma mellett nem mindegy, mennyire illik rád a modell. Ha nagyon széles a szemüveg a te arcodhoz, vagy fordítva, keskeny a te szélesebb homlokcsontodhoz, akkor nem érdemes azt a modellt választanod.

3. Nem mindegy, alul, vagy felül, vagy milyen módon keretes. A keret ugyanis alul lehet drótos, ez főleg a rövidebb, kerekebb, vagy kis háromszög arcformájú személyeknek áll jól, mert lefelé enged a térben, vagyis optikailag megnyújt ez a szemüveg. Ha nagyon hosszú arcod van, akkor érdemesebb alul keretes modellt választanod, de nem teljesen kereket mert az túl feltűnő.

4. A keret vastagsága sem mindegy, ma már sokszor a keret felül vastagabb, gusztusosan simul az arcra. De lehet egy modell akármilyen kényelmes, ha túl széles, vagy ha túl keskeny, és ezért túlságosan egybeolvad az arcoddal, akkor lehet, nem érdemes választanod.


5. A keret színe nagyon fontos. Mindenképp meg kell nézned, milyen díszítő elemek vannak rajta, és összhatásában mely szín dominál benne. Olyan színt érdemes választanod, amit gyakran hordasz, ruházatban, vagy sminkben, és még inkább olyat, amely a hajszínedhez is passzol. Ez alól kivétel, hogy szőke hajjal, egy fekete keret nagyon szép lehet, de pl. egy ezüstös keret, vakító szőke hajjal már nehezebben passzol össze, modellfüggő, míg egy arany, aranyozott keret nagyon is illik hozzá. A díszítő elemeket külön is szemléld meg, nem utolsó sorban berakásokat, amely elvesztését, hogy tartósan viselhesd a szemüveget, nem árt megakadályozni, és tudnod kell ezeket baj esetén pótolni.

Képforrás: Canva Pro adatbázis.

6. A szemüvegednek az üvege is lehet színes, ezt sem árt megtekinteni. Mert vannak olyan helyzetek, amikor egy színes üveg, egy bizonyos ruhával harmonizál, de sok esetben pedig, nem való az adott árnyalatot hordani, ezért e téren egy komolyabb döntést kell hoznod.

7. Végül, de nem utolsó sorban, a szemüveged egyedi kell legyen. Bármely modellt is választod, lehet, a fülednél meg kell rövidíteni a szemüveg drótját, lehet változtatni kell az orrnyeregtávolságon, vagy bármi egyében, esetleg a szárak dőlésszögén. Ezeket a beállításokat egy profi optikus percek alatt elvégzi. Várd meg, és kérd, ha úgy érzed még nem az igazi a darab, vagy esetleg kényelmetlen, kevésbé áll jól.

Ha most lettél nemrégiben szemüveges, érdemes figyelned idejekorán a vitaminpótlásra és megelőzésre, ha már régebb óta, akkor sem szabad elhanyagolnod e kérdéskört! Ha még bizonytalan vagy szemüveg választásában, érdemes arra gondolnod, hogy ez is egy ékszer, amelyet ha jól választasz meg, akár egy gyönyörű nyaklánc, hibátlanul fog téged ékesíteni!

Képforrás: Canva Pro adatbázis.

forrás: Harmonet.hu
hírek, aktualitások

Döntések és választások: A kognitív disszonancia

2025. december 09.

Az embernek alapvető igénye, hogy magát egységes egésznek lássa és láttassa, hogy döntéseit, választásait eme egység logikus kimeneteleiként mutassa be önmagnak és a környezetének egyaránt. Azaz akkor érezzük magunkat jól, ha nézeteink és cselekedeteink összhangban vannak. Ezt azonban sokszor nehéz elérni, mindennapjaink gyakori élménye a disszonancia, annak a bizonyos kívánt összhangnak a hiánya.

A kognitív disszonancia elméletét Leon Festinger amerikai pszichológus alkotta meg még 1957-ben, alapja pedig az a gondolat, hogy ha valamilyen új tapasztalat vagy közvetett információ ellentmond addigi elképzeléseinknek vagy ismereteinknek, akkor egy belső feszültséget, disszonanciát élünk át. Mivel ez egy stresszes, szorongáskeltő állapot, természetes módon igyekszünk ezt a disszonanciát csökkenteni, redukálni.

A nézetek és tettek összhangjának hiánya származhat egzisztenciális érdekből, konfliktuskerülésből vagy utólagos önigazolásból, és ezek persze kombinálódhatnak is, például mikor nem mondunk ellent a főnökünknek, akkor sem ha nagyon nem értünk vele egyet. Itt jelen van az anyagi érdek, hisz szeretnénk prémiumot, a szimpla konfliktuskerülés és ezekkel persze már igazoltuk is a magunk számára, miért helyeseltünk egy nyilvánvaló ostobaságot.

A kognitív disszonancia jelentkezhet úgy, hogy eleve feszültséget érzünk érzelmeink, értékeink, elveink valamint aktuális tetteink között, de lehetséges az is, hogy a cselekvés pillanatában fennáll az összhang és döntéseinket utólagosan, tapasztalataink, újabb ismereteink nyomán kérdőjelezzük meg.

Jön a nátha

2025. december 09.

Egy év alatt minden felnőtt átlagosan háromszor-négyszer és minden gyermek hat vagy akár 12 alkalommal esik át náthán.

A nátha kockázata télen magasabb, mint nyáron, mert a levegő alacsony páratartalma miatt az orrnyálkahártya szárazabb, így könnyebb a bejutás a kórokozók számára. Ehhez hozzájárul még az, hogy a téli időszakban mindenki több időt tölt zárt térben, így szükségszerűen közelebb egymáshoz, és ezzel nagyobb a fertőzés veszélye. Ha a náthát okozó vírus az orrnyálkahártyán megtelepedett, ott szaporodni is kezd. A helyi kezelés legtöbbször orrspray-vel történik. A terápiás cél a szabad légzés fenntartása, valamint a váladékfelhalmozódás elkerülése.

Az orrspray helyes használata


Az adagolóspray-t első használat előtt hozza néhány alkalommal működésbe az orron kívül.
Az orrcseppes flakon cseppentőfeltétjét, illetve a gumiharangját összenyomva tartva húzza ki azt az orrnyílásból. Különben az orrváladék a pipettába vagy az adagolófejbe szívódik.
Alkalmazást követően a nyakat hajlítsa, a fejet forgassa, hogy megakadályozza az oldat garatba jutását.
Egyes permetezőrendszerek csak megfelelő testtartás esetén működnek, olvassa el a gyártói betegtájékoztatót.
A cseppentőfeltétet vagy az adagolófejet használat után tiszta kendővel törölje le.
Ügyeljen a lejárati időre.
Minden családtag külön üveget használjon.

A diabétesz

2025. december 08.

A munkahely is lehet gyógyító közeg

Magyarországon a cukorbetegség komoly népegészségügyi kihívás: statisztikák szerint 2025-ben a lakosság már mintegy tizede él diabétesszel hazánkban, és a fel nem ismert esetek aránya is magas. A november 14-i Diabétesz Világnap idei témája a „Cukorbetegség és a munkahely”, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a munka világa alapvetően befolyásolja a diabétesszel élők mindennapjait és jóllétét. Ebből az alkalomból a Budai Egészségközpont diabetológus szakorvosa gyakorlati tanácsokkal segít a munkavállalóknak és a munkáltatóknak egyaránt.

A munkahelyi jóllét tétje

A KSH adatai alapján már több mint 1,1 millió cukorbeteg van Magyarországon, akiknek a túlnyomó többsége 2-es típusú diabéteszes. Az azonosítatlan esetek aránya is magas, körülbelül 17 százalék – vagyis több százezren lehetnek, akik még nem tudnak a betegségükről. Riasztó, hogy a 18 év alattiak körében is folyamatosan nő az esetek száma.

A 2025-ös Diabétesz Világnap fókuszában a munkahelyi jóllét áll, hiszen a világon több millió munkaképes korú cukorbeteg él, akik nemritkán előítéletekkel, diszkriminációval, vagy akár kirekesztéssel is szembesülnek a munkahelyeken. A Nemzetközi Diabétesz Szövetség adatai szerint négyből három érintett tapasztalt már szorongást, depressziót vagy más mentális problémát a cukorbetegsége miatt. A kampány célja tehát, hogy rávilágítson: a cukorbetegséggel élők számára szó szerint létfontosságú a támogató, elfogadó munkahelyi környezet kialakítása, testi és lelki egészségük, és ezáltal életminőségük javítása.