Koporsót állítottak a Móricz Zsigmond körtérre
Érdekességek2017. szeptember 30.
Szomorú tény és adat, hogy a vezető halálokokat figyelembe véve, négy emberből három olyan betegségben hal meg, amely szűrővizsgálattal megelőzhető lett volna. Innen eredeztethető a társadalmi célú reklámhadjárat beszédes címe: 4ből3, s az a meghökkentő installáció, amely egy héten keresztül nem mindennapi módon tematizálta környezetét! A járókelők választhattak, hogy a szűréseket szimbolizáló három ajtó valamelyikén, vagy egy bizarr koporsószimbólumon haladnak tovább...
A megosztó, de éppen ezért egyedülállóan figyelemfelkeltő ötlet szélsőséges reakciókat váltott ki a Móricz Zsigmond körtér közönségéből, vagyis elérte célját, és felhívta a figyelmet az egészségügyi szűrések fontosságára, csak úgy, mint a szintén Springer & Jacoby ügynökség által készített reklámfilm, ami a nyár eleje óta látható a médiafelületeken. Elmondhatjuk, hogy kampány már most érezhető társadalmi diskurzust generált!
Novák Péter mellett Geszti Péter a Médiaunió Alapítvány elnökségi tagja is részt vett a sajtótájékoztatón, ahol arról mesélt, hogy állunk mi magyarok az egészségünk megőrzéséhez: „Bizonyos hiányosságokat nehezebb megjeleníteni a társadalom számára, épp ezért nagyon fontos a Médiaunió Alapítvány idei kampánytémája, ami gyakorlatilag az életünk legmélyebb burkaiba hatol. Mi magyarok állandóan panaszkodunk sok reális, de nagyon sok nem létező dolog miatt is, viszont a legvalóságosabb problémák mellett gyakran elmegyünk. Nagyon fontos, hogy megtanuljunk jobban odafigyelni saját magunkra és persze egymásra is, hiszen igaz a mondás: az egészséges embernek ezer vágya van, a betegnek csak egy. Nálunk sajnos nem alakult ki az egészségmegőrzés kultúrája, pedig a testünkkel való törődést, és a szűrővizsgálatokon való rendszeres részvételt be kéne építenünk a hétköznapjainkba. Ez a legnehezebb feladat, amin a Médiaunió Alapítvány szeretne változtatni: most már legyen természetes, hogy eljárunk a szűrésekre.”
Az Egészségváros Programot 2009-ben indította útjára a Richter Gedeon Nyrt. a hazai lakosság számára egészségügyi köznevelő szándékkal. Összhangban a Társaság eddigi társadalmi felelősségvállalás terén végzett tevékenységeivel, a program a lakosság prevenciós szemléletének és az egészségtudatos gondolkodásának kialakítását, elmélyítését célozza meg. Mindemellett az Egészségváros Program keretében társadalmi összefogással segíti a hazai kórházak működését. Az elmúlt kilenc év során több mint 284 millió forint adományt adtunk át a kórházaknak.”
forrás: Harmonet