Közeledik az iskolakezdés! Ön mennyit költ majd?
Érdekességek2018. szeptember 05.
Egy frissen közzétett közvélemény-kutatás eredményei szerint kevesebbet terveznek költeni az amerikai szülõk az iskolakezdésre.
Az iskoláskorú gyerekek szülei elsõsorban a diszkont áruházakat tervezik felkeresni, hogy olcsóbban megússzák a ruhák, írószerek és hátizsákok beszerzését. Spórolási szándékukat pedig a nehezebb gazdasági körülményekkel magyarázzák.
A szülõk kétharmada kevesebbet költene
A Deloitte által megrendelt kutatás eredményei szerint az amerikai szülõk 64 százaléka kevesebb kiadással szeretné megúszni az idei iskolakezdést. A válaszadók 43 százaléka mintegy 100 dollárral tervez kevesebbet költeni az iskolaszerekre a szokottnál. Ezek az arányok csak néhány százalékkal alacsonyabbak, mint amit a tavalyi év azonos idõszakában mérték. A szakértõk szerint a spórolási szándékot jelzi, hogy a gazdasági válság továbbra is rányomja bélyegét a vásárlókedvre.
Ezt az álláspontot támasztják alá a megkérdezettek által megjelölt spórolásra késztetõ okok is. A felsorolt lehetséges motivációk közül a válaszadók több mint fele jelölte meg kiadáscsökkentõ szándékaik egyik okaként a gazdasági körülményeket, valamint a benzin, az élelmiszer és energiaárak emelkedését. A megkérdezettek 22 százaléka mondta, hogy munkája elvesztése miatt kénytelen kevesebbet költeni, míg 17 százalékuk tart attól, hogy elvesztheti az állását, ezért felkészülési szándékkal fogja vissza kiadásait. A válaszadók mintegy harmada egyébként is igyekszik spórolni, illetve szintén harmaduk jelezte, hogy adósságcsökkentõ szándékkal költ kevesebbet a megszokottnál.
A diszkont árakat keresik a vásárlók
A kutatás során megkérdezettek 90 százaléka mondta, hogy diszkont áruházakban tervezi lebonyolítani az iskolakezdési bevásárlást. Ezek közel 30 százaléka irodaszer nagykereskedésben akarja beszerezni az iskolaszereket, a többiek pedig a legolcsóbbnak tûnõ termékeket hirdetõ üzleteket kívánják felkeresni.
A felmérés során tízbõl hat válaszadó mondta, hogy a gazdasági körülmények hatással vannak vásárlási szokásaikra. Ennek eredménye, hogy a megkérdezettek 45 százaléka tervezi, hogy a szokott üzletek helyett inkább olcsóbb helyen vásárol majd, és 74 százaléka véli úgy, hogy több terméket fog kiárusításokon és leárazásokon beszerezni. 65 százalékuk csak a legszükségesebb dolgokat akarja megvenni, 64 százalékuk pedig az alacsonyabb árfekvésû termékeket választaná. Emellett a vásárlók több mint negyede tervezi, hogy az online boltok árait is megnézi, mielõtt belekezd a vásárlásba.
Arra a kérdésre, hogy van-e speciális termék, amelyen spórolni szeretnének, a szülõk többsége a ruhanemûket jelölte meg. Több mint 80 százalékuk elsõsorban a ruhákra, közel 50 százalékuk pedig a cipõkre is szeretne kevesebbet költeni. Emellett mintegy 30 százalékuk reméli, hogy idén olcsóbban jut hozzá az iskolatáskákhoz és a tankönyvekhez is.
Zöld tollak és újrahasznosított füzetek
A kutatás arra is rávilágított, hogy az amerikai fogyasztók változatlanul érdeklõdnek a környezetbarát termékek iránt. Tízbõl négy válaszadó mondta ugyanis, hogy a bevásárlás során a zöld termékeket fogja keresni, továbbá tízbõl három válaszadó speciálisan a környezetbarát irodaszerekre szakosodott üzletek kínálatában is szét kíván nézni.
forrás: Patika Magazin