Inczeffy Patika

és magán szakorvosi rendelő

2131 Göd, Pesti út 86.

Telefon: +36 27 336 150
E-mail: kalabe@inczeffypatika.hu
Nyitva tartás:
Hétfő - Péntek: 7:30 - 19:30
Szombat: 7:30 - 12:00

Pattanások, striák, szőrösödés – babavárás alatt

Érdekességek2020. július 02.

Csak úgy ragyogsz! – a mondat, amit minden várandós kismama szeretne hallani, még akkor is, ha a hónapok előrehaladtával nemcsak a pocak mérete nő, hanem egyre több gondot okoznak a különböző bőrproblémák is. Valakinek az életét gyulladt pattanások, vagy terhességi csíkok keserítik, más a szokatlan helyeken megjelenő szőrszálaktól vagy az állandó bőrviszketéstől szabadulna. Peterman Krisztina mesterkozmetikus tanácsai segíthetnek.

Fotó: gettyimages.comElőnyben a manuálkozmetika és a természetes hatóanyagok

Kutatások szerint a pikkelysömör tünetei sokat javulnak, az atópiás dermatitisz esetében viszont épp ellenkezőleg, az érintettek még inkább fokozódó bőrszárazsággal küzdenek a várandósság időszakában. Ettől eltekintve azonban teljesen egyéni, hogy kinél hogyan változik a bőr a terhesség alatt. Van, aki valóban ragyog, még a korábbi bőrhibái is szépen letisztulnak, ám sok olyan esettel is találkozom, ahol a korábban problémamentes bőr okoz jelentős gondokat a kismamának – figyelmeztet az egyéni adottságok, és a hormonális változások előre nem látható következményeire Peterman Krisztina.

A kozmetikusnak mindenképp jelezzük, hogy babát várunk, mert ilyenkor nem minden típusú kezelés végezhető el. Az elektromos, tehát gépi kezelések helyett előtérbe kerül a manuálkozmetika, az érintéses masszázs, a személyre szabott tisztító kezelés, melynek során a kozmetikus természetes, várandósság alatt is biztonsággal használható hatóanyagokkal dolgozik.”

Pattanások ellen, a régi bevált szerek helyett

A pattanásos bőrre, belsőleg szedett készítményeket már a tervezett teherbeesés időpontja előtt el kell hagyni, hiszen súlyos fejlődési rendellenességeket okozhatnak a magzatnál. A babaprojektre készülve a hölgyek nem szedik tovább a fogamzásgátlókat sem, sokaknál már ez is drasztikus változásokat idéz elő a bőr állapotában.


A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy sokan a terhesség előtt napi szinten használtak olyan hatóanyagokat külsőleg – például benzoyl peroxid, vagy szalicilsav – melyek a bőrön keresztül felszívódva a véráramba jutnak. Ezeket is jobb óvatosságból mellőzni. Ilyenkor persze alternatívát kell találnunk – magyarázza Krisztina. „Otthoni bőrápoláshoz is természetes hatóanyagokat szoktam javasolni. Várandósság alatt a pattanásos bőrön a kénes, teafaolajos vagy tejsav tartalmú készítmények segíthetnek.”

Fotó: gettyimages.comLétezik megoldás a terhességi csíkokra?

A fokozott faggyútermelés, a zsíros bőr és pattanások mellett a terhesség alatt sokan küzdenek erősödő bőrszárazsággal is. A has területén, ahogyan a bőr fokozatosan nyúlik, ez az érzés természetes, gyakori hidratálással vagy kifejezetten a terhességi csíkok elleni krémekkel ez a kellemetlen viszketés többnyire jól enyhíthető.

A szülés időpontjához közeledve a bőr nyúlásával már nemcsak a viszketés okoz gondot, hanem egyre több kismamánál jelentkeznek striák, vagyis terhességi csíkok is. Kialakulásuk szempontjából nagyon sok múlik a géneken, ha az édesanyánknál, nagyszülőnél is megjelentek, akkor számíthatunk rá, hogy bennünket is érinteni fog a párhuzamos, lilásvörös csíkok problémája. Ilyenkor még inkább ügyelnünk kell a megelőzésre, ami ez esetben a terhesség alatt erős melltartó és zsírosabb testápoló rendszeres használatát jelenti.

Bizonyos hatóanyagok erősebb hidratáló hatásúak, vagy tápanyagokban gazdagabbak, jobban segítik a bőr rugalmasságának megelőzését, ezért érdemes alga, kakaóvaj, kollagén vagy különböző természetes olajok – kiváló hatású a barackmagolaj – keverékével naponta többször átkenni az érintett testrészeket. Személyre szabott kozmetikumok összeállításához kérjük kozmetikus segítségét!

Mivel a csíkok nemcsak a hason, hanem a combokon, csípőn is megjelenhetnek, ezen a területeken a szülés, szoptatás után a szakember cellulitisz masszázs segítségével tud javítani a bőr állapotán. A kezeléseket kitartóan folytatva halványabb, simább, feszesebb bőrt érhetünk el a problémás területeken. Striák ellen a mélyhámlasztást is érdemes bevetni, nagyon szép eredményeket lehet elérni a segítségével – hangsúlyozza a szakember.

Szőrszálak mindenhol?

A terhesség alatti hormonális változások kellemetlen tüneteket is produkálhatnak. Sajnos a szőrszálak növekedése szokatlan helyeken is felerősödhet: hastájékon, melleken és a karon is előfordulhat intenzívebb szőrnövekedés, ám ez a terhesség utáni hónapokban rendszerint visszaáll eredeti állapotára. Krisztina tapasztalatai szerint a szüléshez közeledve sokan kérnek intim gyantát is, emellett a nagy pocakkal már nehezen elérhető lábak szőrtelenítése miatt fordulnak hozzá a legtöbben.

A mesterkozmetikus azt is elmondta, hogy terhesség alatt sokaknál jelentkeznek visszerek is, emiatt pedig sokan aggódnak, hiszen tudják, hogy a visszeres lábat nem szabad tartós melegnek kitenni. A szakember megnyugtatásul elmondta, hogy a meleg gyanta a felhordást követő pár másodpercen belül kihűl, majd rögtön el is távolítjuk, így tartós meleg hatásról ez esetben nem beszélhetünk. Senkinek nem kell tehát a várandósság alatt sem lemondania a szőrtelenítés egyik jól bevált, tartós megoldást nyújtó formájáról.


forrás: Bébik.hu
hírek, aktualitások

Negyedévente cseréli a fogkeféjét a magyar

2020. július 30.



A magyarok harmada évente mindössze egyszer megy fogorvoshoz, a fogkeféjét pedig csak negyedévente cseréli – derült ki egy friss kutatásából. A felmérés szerint a szájhigiénés kérdéseikkel a válaszadók ugyan jellemzően szakemberekhez fordulnak, ennek ellenére fogorvosi rendelőbe sokan csak akkor mennek, amikor már nagy a baj. A kutatás arra is rámutatott, hogy a kitöltők közel harmada még sosem volt fogkőleszedésen, a leggyakoribb fogászati probléma pedig a fogszuvasodás, a fogínyvérzés, valamint a rossz lehelet.

A magyar emberek fogápolási szokásait és tájékozottságát vizsgálta a LACALUT online felmérése[1]. A kutatás célja az volt, hogy kiderítsék, mennyire tartják magukat tudatosnak a magyarok a fogápolás terén, milyen gyakran járnak fogorvoshoz, és mit tesznek napi szinten a megfelelő szájhigiénia megtartásáért.

A fogorvos és a Google a barátunk

A kérdőívet kitöltők jelentős része (több mint 40 százalék) tudatos fogápolónak vallotta magát, kétharmaduk pedig nem csak a mindennapi tisztításra, hanem az étkezésre is figyel, hogy hosszú távon megőrizze fogai egészségét. Az életkor szempontjából az 55 év felettiek tartják magukat a legtudatosabbnak, miközben a korcsoportba tartozó kitöltők közül csak 2 százalék használ az alapos tisztításhoz szükséges kiegészítő eszközöket (fogselymet, szájvizet, nyelvtisztítót). 

Utóbbit Karácsonyi Henrietta, dentálhigiénikus is megerősíti, tapasztalata szerint az életkor változásával a fogápolás terén is tudatosabbak lesznek az emberek, ugyanakkor a fogorvoshoz fordulók kevés százalékánál jellemző, hogy a fogkefe mellett több kiegészítő szájápolási terméket is használnak, pedig ezekre nagyon is szükség lenne. A szakember szerint a szájvíz és a fogselyem mellett a nyelvtisztító és a fogköztisztító is sokat segít az egészséges szájhigiénia megtartásában.

Ezekre figyeljünk oda, ha nyáron is jól szeretnénk aludni

2020. július 29.



Az, hogy mennyire pihentető az éjszakánk, életünk számos területére kihat: ha jól alszunk, kevésbé vagyunk ingerlékenyek, jobban teljesítünk a munkában, jobb a memóriánk és összességében sokkal jobb a közérzetünk. A nyári meleg megérkezésével most még inkább nehezített a terep, így különösen aktuális a kérdés: mire érdemes odafigyelnünk, ha minőségi alvásra vágyunk? A válasz röviden csend, sötét, hűvös és jó levegő.

1.         Zárjuk ki a zajokat a hálóból
Bár sokan szeretnek a tévé előtt elaludni, a minőségi alváshoz valójában teljes csendre lenne szükség, hiszen agyunk akkor is dolgozik és reagál az ingerekre, amikor mi éppen nem vagyunk tudatunknál. A szakemberek szerint 60 dB-nél magasabb hangok már jelentősen nehezíthetik az elalvást. Az ágytól minél messzebb helyezzük el azokat a tárgyakat, amik hangot adhatnak ki vagy rezeghetnek (ide tartozik akár az elektronikai eszközök beépített trafója is, ami a készülék készenléti állapotában akár hallhatóan is zúghat), ha pedig nem áll módunkban kizárni a zajokat, használjunk füldugót.

2.         Fények a lakásban
Mivel a fény hatására agyunk melatonint (az ébredésért felelős hormon) kezd termelni, érdemes a hajnali fény minden lehetséges, a hálószobánkba vezető útját elzárni. A fény csukott szemen keresztül is bejut az agyba, ezért – hasonlóan a tévéhez – a folyosón égve hagyott lámpa biztosan nem segíti a valóban pihentető alvást.

3.         Cirkadián ritmus
A cirkadián ritmus a szervezet egy nagyjából 24 órás napi ritmusa, amely normál esetben igazodik a nappalokhoz és éjszakákhoz, azaz a fény megjelenéséhez és eltűnéséhez – a cirkadián ritmust ugyanis a melatonin befolyásolja. Érdemes segítenünk a szervezetünk biológiai ritmusát azzal, hogy lehetőség szerint minden nap hasonló időpontban fekszünk le aludni és ébredünk fel.

Orvosi tippek: így nyaraljunk idén is szabadon

2020. július 29.



Most, hogy berobbant az igazi nyár, és a szállodák is újra megnyitottak, egyre többen terveznek nyaralást. A hazai vendéglátók pedig mindent megtesznek azért, hogy a nyaralóknak gondtalan és élményekben gazdag kikapcsolódásban legyen részük kényelmes és biztonságos környezetben. Annak érdekében, hogy szabadon nyaralhassunk, érdemes betartani néhány szabályt – íme az orvos tippjei!

A hamisítatlan nyári idő beköszöntével egyre többen szeretnék hátuk mögött hagyni a több hetes bezártság emlékét. A vakációt azonban nemcsak a nyaralni vágyók várják izgatottan, hanem a szállodák is, amelyek igyekeznek megteremteni azt a pihentető és biztonságos környezetet, ahol vendégeik önfeledten élvezhetik a pihenést. Dr. Dunca Mircea Zoltán, a NaturMed Hotel Carbona orvosa néhány pontban foglalta össze, mire érdemes figyelni a nyaralás alatt, mit tehetünk mindannyian azért, hogy a vakáció az élményekről és a kikapcsolódásról szóljon.


Foglalás előtt tájékozódjunk a szálloda adottságairól, felkészültségéről


Ha létezik recept a tökéletes nyaraláshoz, annak legfontosabb hozzávalója a jó szervezés. A Carbona orvosa szerint, ha már ekkor minden apró részletre odafigyelünk, idén is szabadon élvezhetjük a nyaralást. Mindenekelőtt körültekintően válasszunk szállást. Keressük azokat a szálláshelyeket, ahol garantáltak a tágas terek, ezért a vendégek akár az étteremben, akár a medence körül is megfelelő távolságra lehetnek egymástól. Fontos szempont továbbá, hogy a szobákat és a közösségi tereket naponta többször takarítsák, és ahol lehet, kézfertőtlenítőt helyezzenek el.

Azok a szállodák például biztos befutók, ahol ózongenerátorral gondoskodnak a folyamatos tiszta, kórokozóktól mentes levegőről. Számos hotelben ezen felül orvosi háttér is biztosítja a felhőtlen pihenést, és adott az online bejelentkezés, így érkezéskor a recepciós pult előtt sem kell sorban állni. Mivel nyaralás alatt is szeretjük biztonságban érezni magunkat, első körben érdemes olyan szállást választani, amelynek felkészültségében megbízunk. 


Tervezzünk minél több szabadtéri programot


Örök igazság, hogy minél több az élmény, annál emlékezetesebb a vakáció. A Carbona orvosa szerint a testi-lelki felfrissülés szempontjából az a szerencsés, ha a pihenést és az aktív időtöltést harmonikusan ötvözzük. Mindenképp használjuk ki a napfényt, a jó időt, a tiszta levegőt.