Inczeffy Patika

és magán szakorvosi rendelő

2131 Göd, Pesti út 86.

Telefon: +36 27 336 150
E-mail: kalabe@inczeffypatika.hu
Nyitva tartás:
Hétfő - Péntek: 7:30 - 19:00
Szombat: 7:30 - 13:00

Útmutató férfiaknak parfümválasztáshoz

Érdekességek2022. június 19.

Képforrás: Canva Pro adatbázis.

Egy jó illat ugyanúgy a megjelenés fontos eleme, mint például a ruházat vagy az ahhoz választott kiegészítők. Ezt nemcsak a hölgyek, hanem a férfiak is pontosan tudják, így ők is gondosan választják ki az általuk hordott illatokat.  

A kérdés legfeljebb az, hogy a tökéletes férfi parfüm hogyan kerülhet a birtokukba? Elvégre olyan sokféle különböző illat közül lehet választani. Milyen szempontok szerint érdemes eldönteni, hogy végül melyik mellett tegye le a voksát?

Tény, hogy a döntés nem mindig egyszerű. Egyrészt a széles választék miatt, ami persze nyilvánvalóan előny, de a bőség zavara bizony nagyon is képes elbizonytalanítan. Másrészt pedig azért sem könnyű a parfümválasztás, mert nem biztos, hogy mindenki tisztában van az “illatízlésével”. 
 
Ezt a cikkünket azért készítettük, hogy a gyakorlatban is jól alkalmazható útmutatót adjunk a férfi parfümök kiválasztásához.

Hol érdemes keresni a férfi parfümöket? 

Parfümöt rengeteg helyen lehet venni, például a drogériákban, de a parfüm webshopokban is megtalálhatók a megfelelő illatok. Ugyanakkor tudni kell, hogy egyáltalán nem mindegy hol keresgél. Kizárólag olyan üzletekben érdemes nézelődni, ahol minőségi termékeket kínálnak. A minőség mellett pedig, az is rengeteget számít, hogy mekkora választékból és milyen árakon lehet vásárolni. Ez utóbbi tekintetében oda kell figyelni rá, hogy a kiválasztott parfüm eredeti vagy pedig utánzat. Egy eredeti illatnak ugyanis mindig drágább az ára, ami persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy az utánzattal nem lehet elégedett. Ez a saját igényektől, elvárásoktól függ.

Milyen stílusú illatok közül lehet választani?

Ami az illat típusokat illeti, sokféle kategóriába sorolhatjuk a parfümöket. A virágos, citrusos, florientális, orientális és gyümölcsös illatok is rendelkezésre állnak. Ez egy általános csoportosítás, ami azt jelenti, hogy a férfi-női illatokat is be tudjuk sorolni valamelyik kategóriába. Érdemes mindegyikből kipróbálni egyet, hogy el tudja dönteni melyik csoportba tartozó parfümök tetszenek a leginkább. Ajánlott azonban azt is figyelembe venni, hogy az illatok bőrre fújva és ott szagolva megváltozhatnak. Így a tesztelést ne papírcsíkon, hanem a csuklóján végezze el!

Bízunk benne, hogy ezek után már nagyobb kedvvel áll neki a férfi parfüm kínálat felfedezésébe. Először is nagyon fontos, hogy a megfelelő helyen keresgéljen, így ugyanis elkerülni a csalódást. Emellett pedig az egyéni ízlést, stílust is érdemes figyelembe venni parfümválasztáskor.
 
Képforrás: Canva Pro adatbázis.

forrás: Harmonet.hu
hírek, aktualitások

Borozgatunk, iszogatunk?

2025. november 13.

Sorozatunkban kedves, mosolyogni való, humoros, netán túlzásokba eső régi reklámokból, szövegezésekből szemezgetünk.

A reklámok egyfajta korjelzők. Jellemzőek az adott korra, amikor azok készültek, mert a háttérben ott búvik egy adott szakma, hivatás általános története, fejlődésének pontjai. A reklámábrázolás fejlődése során nyomon követhetjük a betűvonás stílusjegyein, a nyomtatási technikák fejlődésén túl a szájhagyomány, a képi ábrázolás és az írásbeliség időbeli alakulását.

A szakemberek szerint a reklám csírái már az ókorban fellelhetők. Kialakulását és a reklámeszközök használatát jól végigkísérhetjük a gyógyszerészet fejlődésének mezsgyéjén. Szinte a gyógyszertárak létrejöttének pillanatától megfigyelhetőek azok a jelek, amelyekkel az orvosgyógyszerész, majd később az önállóvá vált patikus felhívta a betegek figyelmét a szolgáltatása iránt. A bútorzat, az edényzet, a csomagolóanyagok, az ajándék- és reklámtárgyak mind-mind az adott gyógyszertár ismertségét voltak hivatottak fokozni és terjeszteni. A gyógyszerészet – kialakulása és története során – élen járt a reklám fejlesztésében és a reklámeszközök kialakításában.

Régen is a különböző reklámok közül a termékreklám volt a legmarkánsabb. A termékreklám a kommunikáció része. Reményt ad és ígéretet tolmácsol, leginkább, hogy döntésre, vásárlásra ösztönözzön. Így volt ez régen is, és így van ez ma is.

Lelki egészség megőrzése könyvek segítségével

2025. november 12.

Szórakoztató olvasmányok, önismereti és pszichológiai könyvek, valamint klasszikus és szépirodalmi alkotások – ezeket olvassák leggyakrabban a Libri olvasói stresszes vagy nehéz élethelyzetekben. A könyvkereskedő az olvasás és a mentális egészség kapcsolatát vizsgáló, több mint 700 fős, nem reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a válaszadókat leginkább a saját nehézségeiktől való eltávolodás, a hétköznapokból való kizökkenés segíti a problémás élethelyzetekkel való megküzdésben.

Ma világszerte több mint 1 milliárd ember küzd valamiféle mentális betegséggel – vagyis a lelki problémák minden 8. ember életét megnehezítik. A Libri arra volt kíváncsi, hogy milyen szerepet játszanak az olvasók életében a könyvek – éppen ezért a könyvkereskedő egy a könyvek és a lelki egészség kapcsolatát vizsgáló online felmérést végzett, amelyet több mint 700-an töltöttek ki.  

A kutatásból kiderült: az olvasók csaknem 98 százaléka szerint a könyveknek szerepük van a lelki egészség megőrzésében, és mintegy 94 százalékuk szerint segítenek a nehéz, stresszes vagy kritikus élethelyzetek átvészelésében is. A kérdőív válaszai alapján úgy tűnik, a legtöbb olvasónak saját tapasztalata is van ezen a téren: 53 százalékuk gyakran, egyharmaduk (29,4%) mindig, majdnem 16 százalékuk pedig alkalmanként olvas, ha lelki nehézsége adódik.  

A felmérésben a Libri az olvasmányok típusára is rákérdezett: a nehéz, stresszes helyzetekben válaszadók háromnegyede (74,5%) kifejezetten könnyed, szórakoztató irodalmat keres, ugyanakkor több mint harmaduk (37,6%) önismereti, önsegítő vagy pszichológiai témájú könyvekhez is szívesen fordul, míg 34 százalékuk klasszikus vagy kortárs szépirodalmat olvas.

Miért lényeges a megfelelő fehérjebevitel?

2025. november 12.

A Danone Magyarország és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) közös, 320 dietetikus szakembert bevonó felmérése rámutatott: bár a szakemberek szerint a fehérje az egészséges étrend egyik kulcseleme, a magyar lakosság tudatossága ezen a téren továbbra is hiányos. A dietetikusok 70%-a úgy véli, hogy csupán kisebb hányad ismeri a fehérjék valódi szerepét a kiegyensúlyozott táplálkozásban.

A felmérés* szerint a fehérjebevitel a dietetikai tanácsadás egyik leggyakrabban felmerülő témája: a szakemberek több mint 80%-a rendszeresen vagy alkalmanként kap kérdéseket páciensektől. Leggyakrabban az egyes ételek fehérjetartalma, a különböző diétákhoz kapcsolódó szükségletek és a sportoláshoz kötődő fehérjebevitel érdekli az embereket.

A dietetikusok elsősorban a változatos, állati és növényi forrásokra egyaránt építő fehérjefogyasztást javasolják, ugyanakkor tapasztalataik szerint a páciensek inkább az állati eredetű fehérjékre – húsokra, tejtermékekre, tojásra – építik az étrendjüket, míg a növényi források fogyasztása háttérbe szorul. A szakemberek szerint az optimális fehérjebevitelre különösen nagy figyelmet kell fordítani többek között műtétek után, vegetáriánus és vegán étrend követésénél, időskorban, több betegséggel együtt élő pácienseknél, valamint emésztési problémák esetén.

A fehérje legfontosabb élettani előnyeként a dietetikusok 87%-a az izomtömeg fenntartását emelte ki, de sokan hangsúlyozták az immunrendszer támogatását (68%) és a testtömeg-karbantartásban betöltött szerepét (65%) is. Ugyanakkor megosztottak abban, hogy a lakosság inkább túl kevés vagy túl sok fehérjét fogyaszt: 40% alul fogyasztást, 43% túlfogyasztást tapasztal a praxisában.