Inczeffy Patika

és magán szakorvosi rendelő

2131 Göd, Pesti út 86.

Telefon: +36 27 336 150
E-mail: kalabe@inczeffypatika.hu
Nyitva tartás:
Hétfő - Péntek: 7:30 - 19:00
Szombat: 7:30 - 13:00

Gödi háziorvosok

Háziorvosok rendelési ideje:


Dr. Lantos István háziorvos       

Göd, Cserfa u.18.

Tel.: 332-304

Dr. Molnár Csaba háziorvos    

Göd, Kisfaludy u.7.

Tel.: 330-492

Hétfő: 11-15 Hétfő: 7-11
Kedd: 7-11 Kedd: 11-14.30
Szerda: 7-11 Szerda: 15-18
Csüt.: 11-13  Újtelep: 13-15 Csütörtök: 11-14.30
Péntek: 15-19 Péntek: 11-14.30

Dr. Pruzsinszky Ibolya gyermekorvos

Göd, Kisfaludy u.7.       

Tel.: 337-923

Dr. Vecserka Zsolt gyermekorvos

Göd, Pesti út 81.       

Tel.: 532-180

Hétfő: 11-14 Hétfő: 8-11
Kedd: 8-11 Kedd: 15-18
Szerda: 16.30-18 Szerda: 8-11
Csütörtök: 11-14 Csütörtök: 15-18
Péntek: 8-11 Péntek: 11-14

Dr. Sükösd Zsuzsa fogorvos   

Göd, Pesti út 81.

Tel.: 330-789

Dr. Csatlós Györgyi fogorvos

Göd, Kisfaludy u.7.

Tel.: 330-506

Hétfő: 13-19 Hétfő: 13-18.30
Kedd: 8-12 Kedd: 7-12.30
Szerda: 13-19 Szerda: 13-18.30
Csütörtök: 8-12 Csütörtök: 7-12.30
Péntek változó Péntek: iskolafogászat

Dr. Mészáros Károly háziorvos

Göd, Pesti út 81.

Tel.: 532-180

Dr. Papirnyik Júlia háziorvos     

Göd, Pesti út 81.

Tel.: 532-180

Hétfő:15-19 Hétfő: 7-11
Kedd: 11-15 Kedd: 15-19
Szerda: 15-19 Szerda: 11-15
Csütörtök: 07-11 Csütörtök: 15-19
Péntek: 11-15 Péntek: 7-11

Dr. Gál Péter háziorvos              

Göd, Kisfaludy u.7.

Tel.: 330-493

Dr. Lepp-Gazdag Anikó      háziorvos   

Göd, Kisfaludy u.7.                  

Tel.: 534-444

Hétfő: 11-15 Hétfő: 15-19
Kedd: 7-11 Kedd: 15-19
Szerda: 7-11 Szerda: 11-15
Csütörtök: 15-19 Csütörtök: 7-11
Péntek: 7-11 Péntek: 15-19

Dr. Domán Csilla gyermekorvos

Göd, Kisfaludy u.7.

Tel.: 330-506

Dr. Juhász Márta fogorvos       

Göd, Pesti út 81.

Tel.: 330-789

Hétfő: 15-18 Hétfő: 8-12
Kedd: 11-14 Kedd: 13-19
Szerda: 11-14 Szerda: 8-12
Csütörtök: 8-11 Csütörtök: 13-19
Péntek: 15-18 Péntek változó


hírek, aktualitások

D-vitamin? Itt az ideje pótolni!

2025. november 14.

A nyári D-vitamin-készleteink hat hét alatt kiürülnek a szervezetünkből. A magyar lakosság mintegy kétharmada küzdhet D-vitamin-hiánnyal. Fontos tudni, hogy ennek az alapvető vitaminnak a pótlása hogyan járul hozzá egészségünk megőrzéséhez, és a nyári hónapok valóban feltöltik-e D-vitamin-raktárainkat.

Itt az ősz, amely hazánkban közismerten esős évszak, a vénasszonyok nyarát leszámítva kevés napsütéssel. Ilyenkor az idős emberek hajlamosak bezárkózni otthonukba, a dolgozó lakosság is munkahelye és otthona között ingázik, többnyire romlik a bevitt tápanyagok minősége, csökken a fizikai aktivitás, és nemcsak az idő, hanem hangulatunk is gyakran borússá válik.

A magyar lakosság több mint 60%-ánál ezért nem is a D-vitamin-szint normális fenntartásáról, hanem a D-vitamin-hiány pótlásáról kell gondoskodni.

A legfrissebb hazai ajánlások szerint egy átlagos felnőtt embernek körülbelül 2000–4000 nemzetközi egység (NE) a napi D-vitamin-szükséglete, mely igényt nyáron hiányállapot nélkül egészséges táplálkozással és napi húsz-huszonöt perc szűrt napfényen való
tartózkodással biztosítani tudunk. Azonban a nyár elmúltával a D-vitamin-készletek 6 hét alatt lemerülnek, és a téli időszakokban egy egészséges szervezet sem tud elegendő mennyiségű D-vitaminhoz jutni.

Ősszel és télen mindössze 80 (!) nemzetközi egység D-vitamin jut be a szervezetünkbe megfelelő táplálkozás esetén, a jelenlegi ajánlás azonban ennek a többszöröse: 2000–4000 NE/nap a felnőtteknek ajánlott napi dózis.

A hűvösebb idő érkeztével nem éri annyi napfény testünket, egyre kevesebbet tartózkodunk a szabadban, ráadásul az őszi-téli időszakban kevesebben figyelnek oda az egészséges, változatos és kiegyensúlyozott táplálkozásra. Ezért már ősszel jelentkezhetnek a D-vitamin-hiány tünetei, tél végére pedig 10-ből 9 (!) magyar ember szenved D-vitamin-hiányban.

Laktulóz kilégzési teszttel igazolható a kontaminált vékonybél szindróma (SIBO)

2025. november 13.

A kontaminált vékonybél szindróma, vagyis a SIBO diagnosztizálásának egyik sarokpontja, hogy elkülöníthető legyen más betegségektől, elsősorban a hasonló tüneteket produkáló IBS-től, vagyis az irritábilis bél szindrómától. Ugyan mindkettő olyan funkcionális betegség, amely mögött nincs szervi eltérés, mégis fontos tudni, pontosan mi okozza a panaszokat.
– A SIBO diagnosztizálása az úgynevezett laktulóz kilégzési teszttel történik. Ez egy közel 3 órás vizsgálat, amelynél megfelelő előkészítés után éhgyomorra végez a páciens hidrogén kilégzési tesztet, majd egy laktulózzal elkevert pohár víz elfogyasztása után ezt 20 percenként megismétli. Ilyenkor azt elemezzük, milyen tüneteket produkál a páciens (főként hasfájásra, feszülésre, puffadásra számíthat) és mennyi idő alatt jut el az anyag a vastagbélbe. A vékonybélben kialakuló bakteriális túlnövekedést jelzi a kilélegzett levegőben körülbelül 90 percen belül megemelkedő hidrogéngáz-koncentráció.

A SIBO kezelése nem csak az antibiotikumot jelenti


A mikrobióta összetett rendszer, működése és felépítése elválaszthatatlan a bél ideg-hormon-és immunrendszerétől – hangsúlyozza dr. Pászthory Erzsébet, a Gasztroenterológiai Központ – Prima Medica belgyógyásza, gasztroenterológus. – Mindig figyelembe kell vennünk, hogy a bél-agy tengelyt érő stressz-hatások, étrend és életmód egyaránt befolyással vannak a bél állapotára, ezért a mikrobióta elváltozásainak kezelése sem épülhet csupán gyógyszerre.

Borozgatunk, iszogatunk?

2025. november 13.

Sorozatunkban kedves, mosolyogni való, humoros, netán túlzásokba eső régi reklámokból, szövegezésekből szemezgetünk.

A reklámok egyfajta korjelzők. Jellemzőek az adott korra, amikor azok készültek, mert a háttérben ott búvik egy adott szakma, hivatás általános története, fejlődésének pontjai. A reklámábrázolás fejlődése során nyomon követhetjük a betűvonás stílusjegyein, a nyomtatási technikák fejlődésén túl a szájhagyomány, a képi ábrázolás és az írásbeliség időbeli alakulását.

A szakemberek szerint a reklám csírái már az ókorban fellelhetők. Kialakulását és a reklámeszközök használatát jól végigkísérhetjük a gyógyszerészet fejlődésének mezsgyéjén. Szinte a gyógyszertárak létrejöttének pillanatától megfigyelhetőek azok a jelek, amelyekkel az orvosgyógyszerész, majd később az önállóvá vált patikus felhívta a betegek figyelmét a szolgáltatása iránt. A bútorzat, az edényzet, a csomagolóanyagok, az ajándék- és reklámtárgyak mind-mind az adott gyógyszertár ismertségét voltak hivatottak fokozni és terjeszteni. A gyógyszerészet – kialakulása és története során – élen járt a reklám fejlesztésében és a reklámeszközök kialakításában.

Régen is a különböző reklámok közül a termékreklám volt a legmarkánsabb. A termékreklám a kommunikáció része. Reményt ad és ígéretet tolmácsol, leginkább, hogy döntésre, vásárlásra ösztönözzön. Így volt ez régen is, és így van ez ma is.